Undersøkelsen fra 2024 viser en positiv utvikling på flere områder

Dagligvaretilsynet har nylig avsluttet en ny undersøkelse om samarbeidsklimaet i dagligvarebransjen. Resultatene viser at samarbeidsklimaet i hovedsak er godt, og at det er en positiv utvikling på flere områder. Det er fortsatt forskjeller mellom de største kjedene, men denne blir stadig mindre. Samtidig er det fortsatt rom for forbedringer i samarbeidsklima og effektive forhandlinger, både generelt og på kjedenivå.

Undersøkelsen er gjennomført av Dagligvaretilsynet i samarbeid med Norstat. Utvalget omfattet 372 personer fra 213 ulike leverandørbedrifter og fem ulike kjeder. Direktør i Dagligvaretilsynet, Tor Erik Engebretsen, la frem hovedresultatene av undersøkelsen på høstkonferansen til Dagligvareleverandørenes forening (DLF) torsdag 17. oktober.

 
Gasta Design

Vi skaper lønnsame nettsider basert på Squarespace, og utviklar gjerne din visuelle identitet eller hjelper deg med digital markedsføring.

Forrige
Forrige

Dagligvaretilsynet vil kartlegge innvandrerbutikker